تبلیغات
گروه های آموزش ابتدایی
گروه های آموزش ابتدایی
قالب وبلاگ
روش تدریس ریاضی اول ابتدایی

ابتدا صفحه 108

در این صفحه آموزگاران نکات زیر را مورد توجه قرار دهند.

-    دانش آموز عدد هر دسته را بدون جدول وبا نمایش چوب خط بیان می کند ومی نویسد.

-  چوب خط ابزاری است که دانش آموز اعداد دورقمی خارج از جدول را راحت تر با آن می شناسد.

-  درپایین صفحه محور اعداد معرفی می شود.

-  آوردن محور اعدادبه خاطر این است که دانش آموز عدد رابا مفهوم طول بشناسد.

-    روی محور خطوط مربوط به مضارب 5 بزرگتر کشیده شده است که دانش آموز نگاه و دید مربوط به 5 را داشته باشد.


صفحه 110

در این صفحه آموزگاران نکات زیر را مورد توجه قرار دهند.

-  در این صفحه جمع دوعدد باکمک انگشتان مطرح است.

-  برای مثال درجمع = 6 + 7 دانش آموز ابتدا عدد 7راکه 2و5 است با 2 تا انگشت  و5 تا که بر روی شانه (ذهن مجرد) قرار دارد ،باید نشان دهد.( آموزگارمی تواند به طور مجسم یک چینه ی 5 تایی را روی شانه ی خود بگذارد و2تا چینه را به طرف شانه ی خود ببرد وعملاً7 را به این شکل نشان دهد.) همین طوربه دانش آموزبگویید وقتی 2 انگشت خود را به طرف شانه می بریم ،یعنی 2تا و5 تا . برای عدد 6 نیز به همین شکل ، یعنی 1 انگشت به طرف شانه می بریم . دانش آموزان باید بداند که 5 تا نیز بر روی شانه  قرار دارد.

-   دانش آموز با اشاره به شانه هایش باید بگوید  « 5 تا با 5 تا می شود 10 تا » ،« 2 و1 هم می شود 3 تا که روی هم می شوند 13 تا »

-   در این جمع ها تأکید روی مبنای 5 است که دانش آموز باید آن رادر ذهن خودنگه دارد.

-   دانش آموز در انتقال باقی مانده های 5  یعنی 2 و1.آزاد است که انتقال بدهد یا ندهد.

-    به دست آوردن حاصل جمع به این شکل :1-قدرت ذهنی دانش آموز را بالا می برد.2-تفکر عددی را در دانش آموز پرورش می دهد.3-نگه داشت عدد ها در ذهن وقدرت حافظه را بالا می برد.4-باعث سرعت محاسبه در دانش آموز می شود.

-   آموزگاران توجه داشته باشند که این صفحه نیاز به تمرین فراوان دارد تا دانش آموزان با این روش خو گرفته ومسلط شوند




صفحه 114

 

در این صفحه آموزگاران نکات زیر را مورد توجه قرار دهند.

-    دانش آموز باید بدون شمارش اعداد با  نگاه کردن به دسته های 5 تایی حاصل جمع را پیدا کند.

-    دانش آموز باید در نظر داشته باشد که دو دسته ی 5تایی  یک دسته ی ده تایی است.به عبارت دیگر جمع 5 و5 که می شود 10  را با باقیمانده های آن جمع نماید.

-    در قسمت پایین  با توجه به اعداد باید شکل چینه ها رارنگ کرده ، سپس با نگاه کردن به چینه ها حاصل را بنویسد

-   بنابراین دراین صفحه دوحالت اتفاق افتاده است. یک باردانش آموز با شکل حرکت می کند .بار دیگربا عدد به شکل بر می گردد وپاسخ را می یابد.

برگرفته از پیک آموزشی




طبقه بندی: كتب جدید التـالـیف،
[ چهارشنبه 3 اسفند 1390 ] [ 12:51 ق.ظ ] [ بهاره رنجبرزاده ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید




لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب