تبلیغات
گروه های آموزش ابتدایی
گروه های آموزش ابتدایی
قالب وبلاگ

سلام آقای درختی عزیز،

متن زیر را برای بروشور آماده كرده ام. با تشكر ارژنگ

 

 

 

امام علی (ع): فضای هر ظرفی در اثر محتوی خود تنگ تر می شود مگر ظرف دانش كه با تحصیل علوم، فضای آن بازتر می شود. (التوحید، ص63)

 

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

طرح پژوهش سرا

 

در بحث پژوهش سرا نكته مهم آشنایی دانش آموزان و معلمان با امكانات و ظزفیت های پژوهش سرا است. لذا حضور با نشاط و شاداب دانش آموزان و معلمین ارجمند بسیار حائز اهمیت است.

معلمین گرامی و رهبران آموزشی مدارس توجه داشته باشند كه؛

  • دانش آموزان را طبق جدول زمان بندی كه به حضورتان ارسال شده است، در پژوهش سرا حاضر كنید. (در صورت تغییر در زمان بندی حتما اطلاع رسانی خواهد شد.)
  • معلمین مدارس مجری موظفند گزارش بازدید های دانش آموزی را برای ارائه به شورای معلمین در اختیار مدارس قرار دهند تا دیگر همكاران هم با ظرفیت های پژوهش سرا آشنا شوند.
  • دانش آموزانی كه از پژوهش سرا بازدید می كنند یك گزارش در قالب نوشته، خاطره، عكس و نقاشی تهیه و به معلم مربوطه ارائه می كنند.
  • معلمین و رهبران آموزشی كه قرار است در پژوهش سرا حضور پیدا كنند، باید چند آزمایش آماده داشته باشند تا با توجه به امكانات خوب پژوهش سرا آن را برای دانش آموزان انجام دهند.
  • معلمان گرامی توجه داشته باشند، چنانچه دانش آموزی استعداد یا توان علمی بالا در زمینه ای داشت زمینه بروز آن و هدایت علمی وی را با رهبر آموزشی پژوهش سرای منطقه در میان بگذارید تا زمینه رشد و شكوفایی وی فراهم گردد. (به عنوان مثال: دانش آموزان پسر علاقه ی زیادی به رباتیك و نجوم دارند.)

 

 

در زیر نمونه ای از فعالیت های پیشنهادی برای طرح پژوهش سرا كه معلمان و رهبران آموزشی می توانند انجام دهند را ذكر می كنیم:

  • كارگاه رایانه: استفاده از كیبورد و تایپ در محیط آفیس (می توان به دانش آموزان به صورت گروهی دیكته گفت)، ایجاد پوشه، پخش فیلم های آموزشی، آموزش استفاده از نرم افزارهای نقاشی، استفاده از اینترنت و مراجعه به سایت های نجوم، كودكان و...
  • كارگاه نجوم: آشنایی با ساعت شنی و آفتابی، ارائه توضیحاتی درباره منظومه شمسیف دب اكبر و دب اصغر، معرفی ستاره های دنباله دار و...
  • تهیه كلكسیون: تهیه كلكسیون سنگ، برگ، (متناسب با مفاهیم علوم پنج پایه) توسط دانش آموزان با هدایت معلم و رهبر آموزشی
  • آزمایشگاه مدرسه: همكار عزیز، شما می توانید اولیای فرهنگی را شناسایی كنید و از آن ها درخواست كنید تا در مدرسه حضور پیدا كنند تا در آزمایشگاه مدرسه با انجام تعدادی آزمایش معلم را یاری رسانند.
  • كارگاه زیست شناسی: كار با مولاژها و جدا كردن اجزاء مولاژها و لمس آنها
  • دست ساخته های دانش آموزان: برگزاری یك جشنواره یا مسابقه با دست ساخته های دانش آموزان
  • ایجاد باغچه در مدرسه: در این حالت دانش آموزان می توانند مراحل رشد گیاه را از نزدیك مشاهده كنند.
  • و...

 

از نكات قابل ذكر اینكه؛ رهبران محترم آموزشی مدارس در طرح پژوهش سرا موظفند هر دو ماه یك بار گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای اهداف طرح را تهیه كنند. در این گزارش دوماهانه علاوه بر گزارش بازدید از پژوهش سرا می توان به فعالیت هایی كه در راستای طرح پژوهش سرا از قبیل؛ ایجاد آزمایشگاه های كلاسی، ایجاد كتابخانه های كلاسی، تجهیز و ساماندهی آزمایشگاه، ترغیب همكاران به استفاده از وسایل آزمایشگاهی، برگزاری جلسات اطلاع رسانی به همكاران در شورای آموزگاران و .... انجام گرفته است اشاره كرد.

 

 

 

آدرس وبلاگ گروه های آموزشی ابتدایی بوستان و گلستان

http://www.teachergroups.mihanblog.com

 

 

ایمیل رهبر آموزشی منطقه

aliarjang@gmail.com

 

 

علی ارژنگ؛ رهبر آموزشی منطقه بوستان و گلستان در طرح پژوهش سرا

پژوهش سرا فرصتی برای یادگیری اثربخش...

 

 

و من الله التوفیق

 

 


[ دوشنبه 7 آذر 1390 ] [ 06:51 ب.ظ ] [ arjang ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید




لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب